מערכת מרכב"ה
מאגר מידע לניהול קשרי עמותות וממשל
איך עושים את זה?
קבלת כרטיס חכם (הליך חד-פעמי):
1. פנייה למשרד הממשלתי הרלוונטי לקבלת אישורו להנפקת כרטיס חכם.
2. פנייה לאחת משתי החברות המספקות שירות זה (ראו "טפסים ונהלים").
3. רק לאחר קבלת הכרטיס החכם אפשר להיכנס למערכת מרכב"ה ולהגיש בקשה לתמיכה.
תוכלו למצוא מדריכים לשימוש במרכבה ב"טפסים ונהלים".
מנסיון אישי...
כל מנכ"ל עמותה המעוניין בהתקשרות מול הממשלה, חייב להכיר לעומק את מערכת מרכב"ה על כל הפונקציות שלה. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר במערכת ממוחשבת ולא פעם ישנן תקלות שעלולות לעלות לעמותה במחיר רב. חשוב לוודא הגעה של כל טופס ששלחתם באמצעות המערכת ולא להניח שאם לחצתם " send" הטופס אכן הגיע ליעדו.
בנוסף, אני מאמין כי אין תחליף לקשר אישי ואנושי. יחד עם שליחת הטפסים במערכת, אני ממליץ להגיע פיזית למשרד הממשלתי הרלוונטי, להכיר את הנפשות הפועלות, לשוחח איתם ולייצר קשרי עבודה המבוססים על היכרות אישית ואמון. לטיפים נוספים לחצ/י כאן
מנסיון אישי...
כאשר עובדים עם מערכת המרכב״ה יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב:
1. למערכת המרכב״ה אין הוראות הפעלה מדויקות, לכן יש ללמוד את המערכת ״תוך כדי תנועה״
2. כל שנה, בהזנה חדשה של בקשה לתמיכה יש קודם לפתוח את הדף המאגד הכולל בתוכו התייחסות לחברי הנהלה, ועד מנהל וועדת ביקורת ולהכניס את מספרי הזהות של האנשים החדשים שהוחלפו בתפקידי המפתח. באם לא הוחלפו, יש לשכפל את הנתונים הקיימים.
3. אני ממליץ שהמורשה להחזיק בכרטיס החכם של העמותה יהיה גם בעל אישור לחתימה דיגיטאלית, בכדי שמזין הנתונים יוכל לחתום באופן דיגיטלי. עניין זה ניתן להסדרה אצל עו״ד.
4. חשוב לדעת כי המשרד הממשלתי ממנו מבקשים תמיכה חייב לשלוח מייל לעמותה המבקשת, המאשר או דוחה את המסמכים שהועלו. חשוב להיות עם האצבע על הדופק, משום שלעיתים אי תגובה בזמן למייל זה גוררת לפסילה של התמיכה. לטיפים נוספים לחצ/י כאן
סקירה מהירה
- למי רלוונטי: עמותות המעוניינות בקבלת משאבים ממשלתיים
- מתי רלוונטי: ללא תאריך יעד
- מחזור כספי: כל המחזורים
- גורם ממשל רלוונטי: משרדי ממשלה
תאריכים חשובים לסימון
מצאתם אי-דיוקים? יש לכם מידע נוסף או הצעות לעדכון ערך זה?